Erdem, Fahri Çaldağ Anaokulunun Sosyal Eğitim Alanları ve Trafik Eğitim Pisti açılışına katıldı  
Erdem, Fahri Çaldağ Anaokulunun Sosyal Eğitim Alanları ve Trafik Eğitim Pisti açılışına katıldı

Erdem, Fahri Çaldağ Anaokulunun Sosyal Eğitim Alanları ve Trafik Eğitim Pisti açılışına katıldı

Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Orhan Erdem, Ankara’da Fahri Çaldağ Anaokulunun Sosyal Eğitim Alanları ve Trafik Eğitim Pisti açılışına katıldı.

Erdem, Fahri Çaldağ Anaokulunun Sosyal Eğitim Alanları ve Trafik Eğitim Pisti açılışına katıldı

Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Orhan Erdem, açılışta yaptığı konuşmada,  erken çocukluk döneminin bireyde benlik kavramının oluşmaya başladığı, beyin gelişim hızının zirveye ulaştığı ve toplumsal normlar ile değerlerin oluştuğu kritik bir dönem olduğunu ifade ederek, “Bireyin zihinsel, duygusal, sosyal ve bedensel gelişiminin de yaklaşık yüzde 70’inin 0-6 yaş arasında yani erken çocukluk döneminde tamamlandığı kabul edilmektedir. Sahip olduğu bu önem sebebiyle bu dönemde çocuğa sunulan deneyimler ve yapılan olumlu müdahaleler, çocuğun sağlığının korunması, dil gelişimi,  duygusal gelişimi, ahlak gelişimi ve sosyal becerilerinin güçlenmesinde önemli rol oynamaktadır.” dedi.

 

Okul öncesi okullaşma oranında 15 yılda yüzde 400 artış

Türkiye’de 4-5 yaşta okullaşma oranının yüzde 53, 5 yaşta ise okullaşma oranının yüzde 70 civarına ulaştığını belirten Erdem,  “15 yıl öncenin okullaşma oranları ile karşılaştırıldığında yaklaşık yüzde 400’lük bir artış söz konusudur. Okul öncesi okullaşma oranlarındaki bu artış, tüm eğitim kademeleri içerisinde kaydedilen en ciddi ilerlemedir. Bugün 28 bin 891 okul öncesi eğitim kurumunda, 1 milyon 315 bin 854 çocuk eğitim almakta, 76 bin 384 öğretmen görev yapmaktadır. Tüm bu ilerlemeler bizim okul öncesi eğitime daha da eğilmemizi sağlamakta, erişim arttırma çalışmalarını hızlandırma konusunda bizi teşvik etmektedir.” diye konuştu.

 

Okul öncesi eğitimin kademeli olarak zorunlu hale getirileceğini vurgulayan Erdem şunları söyledi: “Millî Eğitim Bakanlığı olarak çalışmalarımızı tüm çocukların en az bir yıl okul öncesi eğitim alması üzerine kurguluyorduk ki, zorunlu eğitim hedefinden sonra çalışmalarımızı daha da hızlandırdık. Hedefimiz 2019 yılında tüm çocukların nitelikli okul öncesi eğitim hizmetlerinden faydalanmasını sağlayarak ilkokula başlamasıdır. Bu bağlamda 2016-2017 eğitim öğretim yılı itibarıyla pilot olarak belirlediğimiz illerde zorunlu okul öncesi eğitim planlamalarımıza başlamış bulunmaktayız. Yürüttüğümüz tüm bu yaygınlaştırma ve nitelik arttırmaya yönelik çalışmalarımız sayesinde okul öncesi eğitimde çok daha büyük ilerlemeler sağlayacağımıza canı gönülden inanıyorum. Bir okul, bahçesinde koşan, oyun oynayan çocuklar ile güzeldir ve bir çocuk oyun oynadığı sürece mutludur.”

 

Çocuklarda trafik bilinci

Türkiye’de ve dünyada trafik kazalarının önemli bir sorun olarak karşımıza çıktığını hatırlatan Erdem, “Maddi ve manevi birçok sorunu da beraberinde getiren trafik kazalarının önlenmesine yönelik bir takım tedbirler ve yasal düzenlemeler ülkemizde gerçekleştirilmektedir. Ayrıca son dönemde kural hatalarına verilen para ve hapis cezaları da artırılmıştır. Ancak bunlar tek başına kazaların önlenmesinde yeterli olmamaktadır. Öncelikli olarak çocuklarda trafik bilinci oluşturulmalı ve trafik eğitimi, eğitim öğretim hayatının her aşamasında verilmelidir.” dedi.

 

Trafikte yaşadığımız problemlerin birçoğunun eğitim eksikliği yüzünden oluştuğunu ifade eden Erdem, “Trafik konusunda, bireyin hayatının her evresinde alacağı eğitim bir şeyler kazandırmakla birlikte, okul öncesi dönemde alacağı bilinçli trafik eğitimi, bireyin trafik kurallarına riayet etmesini bir alışkanlık ve yaşam tarzı olarak görebilmesini sağlayacaktır.” değerlendirmesini yaptı.

 

Trafik sorununun sadece Türkiye’nin değil diğer ülkelerin de önemli sorunlarından birisi olduğunu vurgulayan Erdem, şöyle devam etti: Dünya Sağlık Örgütü’nün 2012 yılı verilerine göre dünya üzerinde her yıl yaklaşık 1,3 milyon kişi trafik kazaları sonucunda ölmektedir. Bu sayının 2020 yılında 1,9 milyon kişi civarında olacağı tahmin edilmektedir. Doğru davranış biçiminin kişiye kazandırılması ve bu davranışın onun alışkanlığı haline gelmesi için en uygun dönem “okul öncesi dönem” olarak adlandırılan 3-6 yaş aralığıdır. Bu yaş aralığındaki çocuklara doğru bir trafik eğitimi verilmesi hem çocukları trafik içinde daha güvenli bir hale getirecek hem de 15-20 sene sonrasının sürücülerinin daha bilinçli olmasını sağlayacaktır.” 

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.